REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PRAKTYKI ZAWODOWEJ „Fizjo Activity – Kamil Adamiec”
§1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez „Fizjo Activity – Kamil Adamiec” prowadzącą indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną (dalej: „Praktyka”).
- Rodzaj Praktyki to: 98 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna, 95 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w miejscu wezwania.
- Praktyka działa na podstawie Regulaminu oraz obowiązującego prawa, a w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- innych przepisów, mających wpływ na działalność podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym aktów wykonawczych do ustaw wymienionych w punkcie 1) – 3) powyżej.
- Praktyka jest wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą numer księgi rejestrowej: 000000250198, organ rejestrowy: Krajowa Izba Fizjoterapeutów.
§2.
CELE I ZADANIA PRAKTYKI
- Celem Praktyki jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
- Do zadań Praktyki należy w szczególności:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, w tym udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii, także w miejscu wezwania;
- działania edukacyjne na rzecz pacjentów, promocja zdrowia i działania mające na celu fizjoprofilaktykę zdrowia;
- współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
- inne zadanie wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§3.
RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Praktyka prowadzi działalność leczniczą rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Praktyka udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, polegających na:
- diagnostyce funkcjonalnej pacjenta;
- kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu fizykoterapii;
- kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu kinezyterapii;
- kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu masażu;
- zlecaniu wyrobów medycznych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych;
- dobieraniu do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych;
- nauczaniu pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
- prowadzeniu działalności fizjoprofilaktycznej, polegającej na popularyzowaniu zachowań prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności osób w różnym wieku w celu zapobiegania niepełnosprawności;
- wydawaniu opinii i orzeczeń odnośnie do stanu funkcjonalnego osób poddawanych fizjoterapii oraz przebiegu procesu fizjoterapii;
- nauczaniu pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności.
§4.
MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest gabinet, znajdujący się w Żelechowie, pod adresem: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21/1 (kod pocztowy: 08-430) oraz miejsce wezwania. Wezwania są przyjmowane w Gabinecie pod adresem: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21/1, Żelechów (kod pocztowy: 08-430)
§5.
PRZEBIEG I ORGANIZACJA PROCESU
UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Świadczenia zdrowotne są udzielane wyłącznie odpłatnie. Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne określa cennik, stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość udzielenia świadczeń zdrowotnych w innych dniach i godzinach.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom po uprzedniej rejestracji, w terminie ustalonym z pacjentem.
- Rejestracja pacjentów odbywa się:
- bezpośrednio w gabinecie;
- telefonicznie;
- za pośrednictwem strony internetowej www.rehabilitacjazelechow.pl
- Pacjenci mogą rejestrować się osobiście albo za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego lub faktycznego.
- Płatność za udzielane świadczenia zdrowotne ma miejsce po udzieleniu świadczenia. Dostępne formy płatności to: gotówka, karta płatnicza lub przelew.
- Przed przystąpieniem do udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy bądź faktyczny zobowiązany jest:
- okazać dokument tożsamości pacjenta oraz podać dane pacjenta niezbędne do prawidłowego uzupełnienia dokumentacji medycznej (a w szczególności: imię i nazwisko, numer PESEL i adres zamieszkania);
- udzielić wszelkich wymaganych prawem zgód;
- zaakceptować postanowienia regulaminów oraz klauzuli przetwarzania danych osobowych;
- udzielić wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego udzielenia świadczenia zdrowotnego;
- okazać posiadaną dokumentację medyczną oraz wyniki badań;
- dokonać płatności za udzielenie świadczenia zdrowotnego.
- Godzina wizyty podana przy rejestracji jest godziną rozpoczęcia udzielania świadczenia zdrowotnego. Pacjent zobowiązany jest do stawienia się w gabinecie na 10 minut przed pierwszą umówioną godziną wizyty.
- W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę ulega ona odpowiedniemu skróceniu.
- Pacjent może odwołać wizytę (zmienić jej termin) na 24 godziny przed umówioną godziną wizyty. W przypadku odwołania (zmiany terminu) wizyty po tym terminie, Praktyka jest uprawniona do dochodzenia od pacjenta odszkodowania w wysokości równowartości wizyty odwołanej (zmienionej) po terminie. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
- W przypadku, gdy w trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego nastąpi konieczność udzielenia dodatkowych świadczeń ich koszt jest ustalany indywidualnie z pacjentem, a płatność za udzielone świadczenie zdrowotne odbywa się niezwłocznie po jego udzieleniu.
- W związku z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne, wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
§6.
UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- Praktyka prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
- Praktyka zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana pacjentowi oraz innym podmiotom i osobom wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres przewidziany w przepisach prawa.
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej określa Załącznik nr 2 do Regulaminu.
§7.
MONITORING
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz pracowników Praktyki, (w tym osób współpracujących z Praktyką), w gabinecie prowadzony jest całodobowo monitoring (dalej: „Monitoring”) pomieszczeń ogólnodostępnych, który obejmuje swoim zakresem obszar recepcji oraz poczekalnię.
- Monitoring jest prowadzony za pomocą urządzeń rejestrujących obraz (monitoring wizyjny). W ramach Monitoringu nie jest rejestrowany dźwięk.
- Dane osobowe uzyskane w trakcie Monitoringu są przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz pracowników i współpracowników Praktyki.
- Nagrania uzyskanie w trakcie prowadzenia Monitoringu są przechowywane przez okres nie dłuższy niż 2 miesiące. Po upływie tego okresu, uzyskane w wyniku Monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
- Nagrania utrwalone w trakcie prowadzenia Monitoringu mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- O prowadzeniu Monitoringu Praktyka informuje pacjentów i pracowników oraz współpracowników, w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności poprzez zapoznanie z odpowiednią klauzulą obowiązku informacyjnego.
§8.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Integralną część Regulaminu stanowią wymienione w nim następujące załączniki:
- Załącznik nr 1 – CENNIK OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE;
- Załącznik nr 2 – CENNIK OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ.
- Wszyscy pracownicy Praktyki, pacjenci Praktyki, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, o którym mowa w § 4 Regulaminu, w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2025r
Załącznik nr 1 do REGULAMINU PRAKTYKI
CENNIK OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
udzielane przez „Fizjo Activity – Kamil Adamiec”
ŚWIADCZENIE ZDROWOTNE | CENA BRUTTO | |
MASAŻE LECZNICZE | ||
Masaż leczniczy – całościowy (50 minut) | 140zł | |
Masaż leczniczy – częściowy (30 minut) | 100zł | |
KONSULTACJE FIZJOTERAPEUTYCZNE | ||
Konsultacja fizjoterapeutyczna (dzieci) | 150zł | |
Konsultacja fizjoterapeutyczna (dorośli) | 150zł | |
POZOSTAŁE | ||
Terapia manualna (45 minut) | 160 zł | |
Trening medyczny (45 minut) | 160 zł | |
Rehabilitacja w warunkach domowych | 160 – 170 zł | |
Drenaż limfatyczny mechaniczny (30 minut) | 80 zł | |
Kinesiotaping | 50 zł |
Załącznik nr 2 do REGULAMINU PRAKTYKI
CENNIK OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
przez „Fizjo Activity – Kamil Adamiec”
SPOSÓB UDOSTĘPNIENIA | OPŁATA ZA UDOSTĘPNIENIE | |
1. | Kopia dokumentacji medycznej | 0,36 zł za stronę |
2. | Wydruk dokumentacji medycznej | 0,36 zł za stronę |
3. | Odpis dokumentacji medycznej | 10,33 za stronę |
4. | Wyciąg dokumentacji medycznej | 10,33 za stronę |
5. | Na informatycznym nośniku danych (płyta CD lub DVD). | 2,06 zł |
6. | Pierwsze udostępnienie dokumentacji medycznej w postaci kopii, wydruku, odpisu lub wyciągu lub na informatycznym nośniku danych | bezpłatnie |